Alla inlägg under juli 2008

Av Mozart - 24 juli 2008 23:36

Hej

Jag har haft tre härliga dagar på landet, trots en jäkla massa fästigar, måste vara rekord år för fästingar. Matte köpte ett sån´t där fästigshalsband med örter som ska vara mycket mindre gifter i än det från apoteket som jag har haft, det var dags att byta till nytt. Men vilket skithalsband, måste vara så att dom dras till detta halsband i stället, matte har säkert plockat bort 25 fästingar som krypit på mig under dessa tre dagar och två som satt fast. Så nu fick jag droppar istället. Dom funkade bra förra året. Aldrig mera örthalsband, den saken är klar.

Men ni till det roliga, jag har badat minsann och några simtag tog jag också. fast mest intresserad var jag nog av vassen. Sen har jag lekt med fotbollen, matte hade en jobbar kompis och en annan tjejkompis på besök, så mycket bus blev det...så nu är jag helt slut!

Natti natti/Mozart

Av Mozart - 20 juli 2008 23:24

Hej

Nu har jag åkt bil till Hälsingland det tog typ 2 timmar, men det var inte några problem. Vi har kompisar som köpt ett STORT hus där, det var ett coolt hus. Fast jag har mest sprungit runt ute och nosat, kissat revir och kollat läget, mycket spännande vill jag lova.

Av Mozart - 13 juli 2008 00:09

Hej

Idag har jag varit ute och okopplad hela dagen. Jag åkte till landet vid 10,00 och kom hem 22,30, oj vad trött jag är...jag har sprungit, och lekt. Provade också lite blodspår, det gick så där, lite okoncentrerad var jag nog, men jag kom fram till skanken, men lite mer övning krävs det nog för att jag ska få koll på det. Men det är ju bara tredje gången jag spårar...så vi får se. Jag har också lekt med min nya "släkting" en pytteliten tjej på 12 veckor, hon heter Maja, jag var jätte duktig när jag lekte med henne, eller det var mer hon som lekte med mig. Jag la mig ner så fick hon klättra på mig :) hon var nästan som en lite fästing, och jätte tuff.

Nu måste jag sova.

Godnatt/Mozart

Av Mozart - 10 juli 2008 17:14

Tjena

Puh! det är varmt idag med...men jag har gått promenad och lattjat med mina polare. Den ena är en liten tuff rackare, hon är ca 8 månader, en Boston Terrier som heter Fendi, hon och jag brukar dra dragkamp jag håller i pinnen och Fendi hänger i den, hon vägrar släppa taget, så då hänger hon i luften, det tycker jag är kul. Hon är tillsammans med en Golden tjej som heter Olga, dom brukar jag leka med  nästan varje dag. Idag var det också två Dobberman där, Enzo och Eliza, jag brukar inte leka med dom så mycket, vi luktar mest på varandra..

Simma lugnt/Mozze

Av Mozart - 7 juli 2008 12:15

Tjena

Idag är det regn och ruskväder, jag gillar inte det så mycket, när jag ska ut så sitter jag i trappen och funderar om jag verkligen är så himla kissnödig så jag måste ut i detta väder. Matte drar i kopplet och säger -kom igen nu, där kan du inte sitta hela dagen...ja, ja vad gör man när man "bara" är en hund och inte har så mycket att säga till om. Fast nu har jag en favorit plats..framför öppna spisen på en skön fäll som luktar djur...hm!! inte hund det är något annat, tror dom går på fyra ben och dom är mjuka och sköna, det vet jag ialla fall. Den är köpt i de Polska alperna, Zakopane. Där vill jag ligga och slappa med mitt tuggben hela dagen.

Vi hörs/Mozze

Ovido - Quiz & Flashcards