Alla inlägg under september 2008

Av Mozart - 29 september 2008 23:57

Hej igen!

Det var ett tag sedan...men det har vart så mycket. I helgen jobbade matte, men på lördag kväll efter att husse kommit hem från fotbollen (som han inte kan missa) så åkte vi till vårat hus, det är ett hus från 1914. Vilken tur att matte kunde flexa ut på söndagen. Ett hus som vi ska vara i på sommaren, men man kan vara där på vintern också. Det tar ca två timmar att åka dit, så vi kom fram vid 21.30 Oj, vad mysigt det var, och en stor gräsmatta där jag kan springa på. Bakom huset rinner en å, det är källvatten, så där kan jag dricka när jag blir törstig. Men så klart plumsade jag i, för att det var mörkt och att jag inte såg riktigt vart jag satte tassarna. På söndagen sprang jag runt som en tok medans alla höll på att röja på tomten...detta är livet :)

Tjing/Mozze

Av Mozart - 14 september 2008 21:54

God kväll

 Igår gick vi och hämtade Bess hemma hos henne, för hennes matte och husse skulle spela och sjunga :) Bess sov över hos mig i natt, det gick jätte bra, hon är en snäll tjej, men lite blyg för mig,  det är lite synd. När vi hade varit i hundgården och lekt så kom vi runt husknuten då kom det en lös hund, en blandras Schäfer/Bordercollie samma som Bess, men det här var en kille och han ville mucka med mig, jag gillar inte hundar som går lösa för alla är inte snälla. Då ropar hans husse -"är det någon av dom två hundarna som är en hane" ja, det är det säger matte. Oj, säger hundens husse...hunden kommer fram till mig och kaxar sig, och jag känner att jag måste kaxa tillbaka, så jag skäller till åt han som bara den, viket inte gör saken bättre...men hundens husse kommer och slänger sig över hunden..och säger det vanliga -"han är jättesnäll men han har blivit biten två gånger, fast jag haft honom i koppel så har lösspringande hundar hoppat på honom, och man måste ju få ha han okopplad ibland så han lär sig" Ehhh.....det är ju precis det hans  hund gör nu, hoppar på mig som går i koppel....och vad ska han lära hunden?...att hoppa på andra snälla hundar så dom blir elaka. Nej, koppla era hundar, finns för många "snälla" hundar som går lösa. Fast jag hade tur jag blev inte skadad, inte den här gången.


Tjing/Mozze

Av Mozart - 11 september 2008 18:13

Min matte säger att jag är en hund som inte lyssnar just nu...utan att jag bara vill dofta på allt runt omkring när vi ska ta en långpromenad som egenligen brukar ta ca 1,5 timme, den tar i dagsläget 3 timmar. Sen vill jag inte äta min mat heller som jag har ätit sen jag var valp, jag vill hellre äta människomat men det får jag inte för matte och husse. Dom säger att jag inte ska tigga och att jag äter min mat när jag blir tillräckligt hungrig..det tycker jag är taskigt....men, men dom har nog rätt. Men det är faktiskt mycket goda dofter i gräset nu, tänkte bara tala om det :)


Sniff/Mozart

Ovido - Quiz & Flashcards