Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Mozart - 24 oktober 2009 20:39

Hej

Det var ett tag sedan, tycker inte att det har varit så mycket att skriva om, dagarna flyter

på som vanligt, leker med mina kompisar i rastgården, går långa promenader m.m


Men i tisdags så såg matte att mitt öga såg lite mysko ut, när hon kände efter så var det en knöl

under öga, det var som en vindruva. Matte blev orolig och ringde direkt till veterinären och jag

fick en tid på kvällen.


Vi åkte in till Djurakuten, det är den veterinären som jag alltid har gått hos, bl.a när jag vaccinerat mig och när jag blev röntgad. Hur som helst så tittade hon (veterinären) på knölen, men hon kunde inte säga riktigt vad det var för nå´t. Jag fick en ny tid, så jag åkte tillbaka igår. Matte lämnade in mig där, jag skulle sövas och så skulle dom ta ett prov från knölen.

Det var en inflammation eller nå´t sånt, i knölen var det en blod blandad vätska som dom sög ur, och kollade i mikroskop så det inte skulle vara några elaka celler, men allt var bra. Nu är knölen mindre och jag mår mycket bättre idag än jag gjorde igår när jag kom hem, för då var jag helt groggy och sur på matte som lämnade mig på det där mysko stället.

Kram Mozze


Ovido - Quiz & Flashcards