Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Mozart - 14 augusti 2009 15:30

Hallå mina vänner!

Imorse hände något kul..jag tyckte det i alla fall.

Husse går ju och jobbar tidigt i ottan, då både jag o matte sover. Matte är ledig idag och sov till 8.30, hon vaknade av att Mandy låg i husses säng och morrade till mig som satt nedanför sängen, Mandy ville inte att jag skulle komma upp i sängen, men jag vet ju att jag inte får det, så jag satt snällt och titta på och undrade hur detta skulle gå när matte vaknar hehehe.  Matte sa till Mandy att hon skulle gå ner från sängen, då sa jag till Mandy, så går det när man är liten och kaxig, hon såg lite snopen ut, men vi är kompisar i allafall...nu ska vi ut på promenad.

Tjing/Mozze

Av Mozart - 14 augusti 2009 09:44

Hundar är smartare och närmare släkt med människan än vad vi Hundar är smartare och närmare släkt med människan än vad vi trott innan, visar ny forskning.

Foto: Colourbox

 Hunden lika smart som ett yngre barn Hundar kan räkna och är kreativa

Hundar kan räkna, förstå mer än 150 ord och har en intelligens som ett tvåårigt barn.

Det hävdar en amerikansk forskare efter att ha granskat ett stort antal vetenskapliga studier i ämnet.


Ett litet tillägg; Golden ligger på 4:de plats på smartlistan...ja herregud så smart jag är :))










Ovido - Quiz & Flashcards