Alla inlägg den 26 april 2008

Av Mozart - 26 april 2008 12:36

Igår kväll kom Bess och hälsade på, först lekte vi i hundgården i ca 1 timme. Hon är otroligt snabb jag har inte suck att ta någon pinne när vi tävlar vem som är kan ta pinnen först...men det gör inte så mycket, det är kul att bara hänga. Hörde något om att hon skulle löpa, vet inte riktigt vad det ordet betyder, men det är ett ord som dyker upp lite här och var, som :"Näe, hon kan inte vara med och leka i dag för hon löper", verkar inte ha nå´t med att springa att göra i alla fall, men jag kanske kommer på det när jag blir äldre.

Hur som helst så löper Bess, men jag vet inte vad det betyder, så jag bryr mig inte.


I måndags var jag och röntgade mig, höfter och armbågar, det gick bra, men jäklar vad flummig jag blev, fick en spruta som gjorde att jag inte brydde mig om någon i min närheten, matte stod bredvid och pratade med mig hela tiden, det gjorde mig trygg. Fick mina vaccinationer också, det är bra det, så man inte drar på sig nå´t. Hon som röntagade mig var en trevlig tjej, förresten var jag på Djurakuten, ett bra ställe med mycket trevlig personal. Hon som röntgade mig har också en Golden från Yellows, hon sa att jag var ett snygg kille, med ett vackert ansikte, jäklar vad stolt jag blev. Jag ska tillbaka snart igen för personen som skulle ögonlysa mig var sjuk så jag fick en ny tid. Svaret på röntgen får jag från Kennelklubben om någon vecka.

Husse är på kurs idag, om farligt gods ADR, måste han ha nu på sitt nya jobb, när han kör en STOR lastbil, jag är stolt över min husse, som klarade lastbilskortet.

Ikväll kommer Teddy och hälsar på med sin matte och husse, förut när jag var liten så gillade inte Teddy mig så mycket, men nu när jag är större så går det bättre, jag skulle ju så gärna vilja leka lite med han, men han är inte så pigg på det, men vi får se ikväll om han har kommit på bättre tankar :) jag återkommer om detta.


See you soon/Mozze

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards