Alla inlägg den 27 april 2008

Av Mozart - 27 april 2008 16:11

Tjena!

Imorse åkte vi i väg 0930 för vi skulle vara på Nacka Brukshundsklubb klockan 10.00.  Det var den årliga "Goldendagen" som Golden Retriever klubben anordnar.

Det som stod på programmet var bla.

Apporteringsuppvisning, Lydnadsuppvisning, Prova på viltspår, Utställningsträning

Goldentjejen som hade uppvisning i lydnad var otroligt duktig, har mycket att lära där :) Själv provade jag på viltspår, det gick så där, visste ju inte riktigt vad jag skulle söka efter, dom hade dragit en skank, visst följde jag spåret lite, men tappade vittring ibland, men jag blev lycklig och stolt när jag hittade rådjurskanken till slut. Matte och husse köpte en rådjursskank så nu blir det spår nästa söndag på landet, matte ska gå till Ica och köpa blod också. Jag fick även två dummies som jag ska träna apportering med...det blir skoj.

Jag träffade på några "bekanta" bla. min halvbror Frasse, vi har samma pappa Trewater Ricochet "Zimson" min mamma heter förresten Yellows Clover-Chateau "Disa". Frasse är en servicehund, han hjälper sin husse med massor av saker, som att plocka ur tvättmaskinen och hämta husses skor. Jag tycker att vi var ganska lika varandra, han var schysst jag fick en tuggpinne av Frasses husse, men Frasse ville ha min pinne också när han hade ätit upp sin, med det gör inte nå´t man ska dela broderligt :)  Jag träffade även Yvonne som röntgade mig på Djurakuten, hon var där med sina två golden killar, dom var också trevliga. Det var mycket folk och mycket hundar, och alla var glada och på bra humör, en toppen dag.


Här nere ser ni en bild på Frasse och en bild på mig och Frasse tillsammans.


Mosning/Mozze 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards