Alla inlägg den 12 december 2008

Av Mozart - 12 december 2008 13:30

Mina kompisar har kennelhosta dom bara hostar och hostar. Hoppas att jag klarar mig, jag är ju vaccinerad 2 ggr men man kan tydligen få en lindrigare variant i alla fall. Jag har inte lekt så mycket med mina kompisar på sista tiden, för man kan inte vara i hundgården, om man inte vill ha gyttjebrottning, jag har ju inte nå´t emot det direkt, men matte säger NEJ!!!

Jag har mest gått promenader med matte och husse, matte tränar med mig att jag ska kunna gå utan koppel, utan att jag ska hälsa på alla hundar jag möter, det finns ju skit mycket hundar här i Johanneshov, så ni kan ju tänka er hur lätt det är. Men matte säger att jag är duktig, men på husse lyssnar jag inte så bra, så han har mig i koppel...

Hemma är jag duktig på att hjälpa till att hämta skor, vantar osv. Igår så hade jag hämtat mattes sko till vardagsrummet, tycker inte att dom måste sitta framför den där dumma fyrkantiga saken som låter..jag ville gå ut, men matte sa att vi precis kommit in. Så matte sa till mig att jag skulle gå och lämna tillbaka skon i hallen, så det gjorde jag...gissa om hela familjen såg ut som fågelholkar i ansiktet. Haha jag förstår mer än dom tror...jag är ju en Golden och jag är en smart vovve :O


Tja/Mozze

Av Mozart - 12 december 2008 11:36

nu är jag tillbaka igen..har varit lite dålig på att blogga, men har lite annat för mig. Många och långa promenader, kollat in snygga brudar, finns en del här i Johanneshov, nu i helgen ska jag ha en date med Bess, hon kommer ikväll och så kommer hennes matte och hämtar henne på söndag. Hennes matte och husse är på turné i Tyskland, hoppas att det går bra för dom. Förresten har jag röstat på Bess matte för hon är nominerad i Grammisgalen...det är coolt tycker jag. Hoppas att hon kommer med.

Jag ska avslöja en sak..men berätta inte det för min matte, för hon kommer att bli gaaaaalen. På morgonen när mina små hussar har gått till plugget, då brukar jag gå och lägga mig en stund i deras säng...oj oj oj, vad matte skulle bli sur på mig om hon visste, jag skulle inte få ett grisöra på flera veckor..om jag någonsin skulle få det...men, men man måste ju passa på när man får chansen, för varför ska jag behöva ligga på golvet bara för att jag är hund och människorna få ligga i varma sköna sängar...det är orättvist tycker jag, så det så :)

Ha en trevlig kväll..jag ska kolla på Idol, jag håller på Kevin, för jag tycker han ylar bäst.


Tjing/Mozze

Ovido - Quiz & Flashcards