Alla inlägg den 25 december 2008

Av Mozart - 25 december 2008 13:50

God fortsättning..

Idag är jag lite bubblig i magen kan man säga...det vart en jul med en hel del prinskorv, si så där en 30-40 st. "Mormor" hade inte plats för prinskorvarna i kylen, så hon ställde ut dom i stekpannan på balkongen, hon är inte vad vid hund...kan man säga.Jag hade spanat in prinsisarna och helt plöstligt tyckte "mormor" att det blev lite varm och skulle vädra lite. Jajamänsan tänkte jag...så vid ett oövervakat tilfälle så smet jag ut, och jisses vilken fest..jag tog TABBERAS på prinskorvarna och snabbt gick det kan man säga...swisschhh och smask. Helt plötsligt säger "mormor" från köket, -håller ni koll på Mozart så han inte äter upp prinskorvarna på balkongen". "Morfar" går ut på balkongen och säger -"vilka prinskorvar, här står bara en tom stekpanna" Neeeej! hörde jag då från köket....joooo tänkte jag då, är det jul så är det, tack för prinskorvarna, och dom var inte några vanliga korvar utan från den fina slaktarn Berg´s.....men matte åkte till coop och köpte nya  korvar, sen blev det inte någon  mer julmat för mig den julaftonen, tur att jag redan hade öppnat mina julklappar annars hade det nog inte blivit några för mig.....men jisses vad mätt i magen jag var...och törstig. Men jag blev i allafall inte dålig, vilket "mormor" var mest orolig för. Det var en trevlig julafton tycker jag, hoppas det är julafton snart igen.....jag lääängtar! Raaaap!...förlåt.

Tjaba/Mozze

Ovido - Quiz & Flashcards