Alla inlägg den 20 december 2008

Av Mozart - 20 december 2008 12:04

Tjaba!

Nu är det tydligen snart jul, och det märks här hemma...det städas och det står konstiga "snubbar "med vit päls i ansiktet och röd mössa lite överallt här i mitt hus...jag fattar inte nå´t. Men det bästa med den här julen(vad det nu är för nå´t) är att jag brukar få lite mer smaskiga godsaker, som köttbullar, lite skinka och sån´t gottis. Men matte säger att om jag får för mycket av det goda så vill jag inte äta min vanliga mat "Robur" (som jag gillar annars) men det får dom stå ut med, jag är väl inte dum heller, för jag vet när det blir den så kallade julaftonen då ska vi till "mormor" och "morfar" då börjar det stora kalaset, och då menar jag kalas, det är som "stora tabberaset i Katthult" om ni inte vet vad det är, så kolla på Emil i Lönneberga :)

Och nu tror jag att matte har blivit skvatt galen...för nu ska jag också va en sån där "snubbe"....suck, mycket måste jag stå ut med, men var gör man inte för en köttbulle....Ha en God Jul alla mina fyrbenta och tvåbenta kompisar och läsare....Hooo hooo hooo...vooov voov vooov!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards