Alla inlägg under maj 2008

Av Mozart - 14 maj 2008 09:58

Godmorgon!

Som jag berättat tidigare så har jag ju många vänner, men Matte vill inte att jag ska hälsa på alla hundar, fast jag vill ju det så gärna, men alla är tydligen inte så snälla, och vissa hanar gillar inte mig längre nu när jag har blivit äldre, när jag var liten och söt då gick det minsann bra..ja, ja, jag får väl leka med tejerna då, vilket jag inte har något emot ;) men några killar går ju bra, finns ju några som är schyssta typ Bonzo, Bosse och Pluto, Hero och Spacer, matte har sagt att jag får leka med dom som jag redan känner. Jag vill gärna leka med min kompis Sessan också, det är min granne, hon är en katt, men hon är inte så intresserad av att leka med mig, jag brukar lägga mig ner och göra mig liten och söt, men hon är fortfarande inte så intresserad av att leka, konstigt....hon brukar bara nosa lite på mig, sen går hon iväg.

Näe nu är det dags för en promis.

Tjenixen/Mozze

Av Mozart - 13 maj 2008 12:54

Hej

Imorse var vi ute ett bra tag, gick en långpromenad tillsammans med Bosse, och sen lite lek i hundgården, det var skönt idag, inte alls så där kanon hett. Jag är jätte duktig på att rulla, men matte tycker att jag är lite tokig för när matte säger att jag ska ligga så lägger jag mig och sen brukar jag lägga till en liten snygg rullning....vad gör man inte för att få en god bit. Förresten så vägde jag mig igår, jag har en matchvikt på 31,4, tydligen så är jag helt perfekt nu, förut vägde jag ett-två kilo för mycket men matte har minskat lite på maten, så nu är jag fit :) Nu är det bara mattes tur, men jag vet att hon jobbar på det ;)


Ha en bra dag/Mozze 

Av Mozart - 12 maj 2008 17:02

Tjena Tjena

Idag har jag varit på ögonlysning, allt var bra, inga ärfliga sjukdomar,starr eller nå´t annat otäckt.

Men jag hade något unikt jag hade som Mercedes stjärnor i ögonen, en i varje öga, matte fick också titta. Veterinären sa att det var tjusigt. Matte sa att Husse också har Mercedes stjärnor i ögonen men av helt annan orsak, han håller ju på att sparar och gnetar för att köpa en Mercedes en vacker dag, så när matte ringde och berättade att jag har Mercedes stjärnor i ögonen så blev han stolt som en tupp, jag tror han blev avis han vill nog ha likadana ögon som jag ;)

Tjenixen/Mozze

Av Mozart - 10 maj 2008 23:49

Hejsan

Idag har matte jobbat hela dagen och kvällen, så jag har spenderat hela dagen med husse, det gick bra, men jag lyssnar inte lika bra på husse som på matte. Husse tycker att jag nonchalerar honom, ibland kan husse ropa på mig för att vi ska gå ut, så låtsas jag inte höra, men så fort matte ropar då kommer jag som ett skott, då blir husse lite irriterad, men matte bara skrattar, jag tror han blir sotis, det tycker jag är kul.

När matte kom hem så hittade hon en äcklig fästig på mig mig den satt precis under munnen mot hakan, matte tog bort den och tvättade rent, men det är svullet där nu. Konstigt att inte fästingshalsbandet fungerar, har ju haft det på mig i ca en månad, kanske får testa sånna där droppar i stället, jag tycker inte att fästingar borde finnas, dom gör ingen nytta alls, bara sprider sjukdomar.

Ska till Djurakuten på måndag för ögonlysning om inte svullnade har gått ner så får veterinären titta på bettet då.


Sov gott, vakna torrt /Mozze

Av Mozart - 9 maj 2008 14:28

Tjena


Idag hade matte tänkt till, vi tog långpromenaden på morgonen vid 8-tiden, mycket skönare, inte alls lika varmt. Gick till hundgården en sväng på f.m där var det lugnt, inte en enda kompis. Matte passade på att trimma mig, det blir så mycket päls som försvinner, konstigt att jag inte känner mig naken, men det märks knappast. Mest trimmad blev jag under hakan och fram på bröstet, man vill ju inte ha otäcka fukt eksem. Jag gillat inte när matte klipper mig under tassen mellan tårna det kittlas så förskräckligt, men det går ganska bra, snygg blir jag i alla fall. Klippa klorna är inte något problem, kanske bara för att klorna har blivit klippta en gång i veckan sen jag var valp, jag bara lägger mig ner på sidan när matte kommer med klotången, no problems. Nu ska jag ta mig en liten vilopaus.


Tjing/Mozze

Av Mozart - 8 maj 2008 18:04

Hej igen!


Röntgensvaret kom från Kennelklubben, jag tror att Matte var lite nervös när hon skulle öppna kuvertet, men det behövde hon inte vara, för både höft och armbågar var utan anmärkning, det var skönt. Jag tycker faktiskt att det är lite jobbigt nu när det börjar bli så här varmt ute, har inte någon större lust att anstränga mig, men ändå så tvingar dom ut mig på långa promenader, vad gör man, kan någon hjälpa mig?

Av Mozart - 4 maj 2008 17:08

Hej

Idag åkte vi till landet, vi packade ner matsäck och åkte klockan 10, matte var inne på Ica Globen och köpte blod för att jag ska få spåra lite men eftersom blodet var fruset så får vi ta det nästa gång vi åker till landet. Herregud vad jag var lycklig och sprang som en galning i gröngräset, toppen att kunna springa runt okopplad utan trafik, andra "arga" hundar och hund rädda människor, på landet är jag fri, och jag vill inte alls åka hem. Men sen när det är semester då ska jag vara där länge, det blir toppen. Då ska jag bada också, för vi har en egen badplats. Matte glömde tyvärr kameran, lite surt, men det blir andra tillfällen.


Tjena hej!

/Mozze

Av Mozart - 1 maj 2008 20:27

Hejsan Hoppsan!

Nu har Bess gått hem till sig, det känns lite tomt och tråkigt, det var så roligt att ha någon här, som man kan busa med eller bara ligga bredvid och mysa med, nu får jag ligga själv...men vi ska kanske träffas i helgen igen.

Ovido - Quiz & Flashcards