Alla inlägg den 23 maj 2008

Av Mozart - 23 maj 2008 10:26

Tjena..

Nu har jag äntligen fått en bild på min kompis Bonzo, matte har aldrig med sig kameran när vi träffar Bonzo, slarvigt tycker jag. Så vi har fått "låna" en bild. Jag tycker att han är stilig och dessutom så är han jätte schysst och väldigt, väldigt snabb...inte lika kul :( för mig. Jag har faktiskt inte någon lust att springa så där fort, jag kan verkligen, men det handlar om att jag är smart, jag genskjuter dom istället, när dom har sprungit sina varv, så plöstligt står jag där...och tar pinnen ifrån dom, för då är dom så trötta så att det inte blir nå´t direkt motstånd...smart va ;)

Matte säger att jag borde heta Ferdinand, som någon tjur på tv, fattar inte alls vad hon surrar om, hon säger "-varför leker inte du med dom andra hundarna", men jag vill hellre ligga här och tugga på mina pinnar...ja, ja som jag sagt tidigare, de där kontiga typerna på två ben och som bara har päls på huvudet, förutom husse då , som har mer päls på kroppen än på huvudet ;) dom är lite konstiga :)


Av Mozart - 23 maj 2008 10:05

Godmorgon

Inte varje morgon jag är helt slut vid 0930, men jag har varit ute sen kl 0800 och lekt med Seven (vit herdehund) och Bosse. Det var jätte kul, Seven är lite större än mig, men några månader yngre, det är jätte kul att dra dragkamp med Seven, vi är ungefär jämn starka, så vi kan hålla på jätte länge. Sen kom lillkillen Bosse, han brukar sabba våran dragkamp, för han biter Seven i bakbenen, men jag har sagt till Seven att nu får han faktiskt ta och säga till den där lillkillen, att om han ska vara med och leka så får han leka schysst, och det har nog kanske blivit lite bättre :)

Innan matte börjar jobba ska vi gå en långpromis med Bosse via Nytorpsgärdet...sen kommer husse hem, då får han ta vid :)

Imorgon ska vi nog dra till landet,undrar om jag kan ta mig ett dopp då, hoppas på kanon väder.

Höres/Mozze

Ovido - Quiz & Flashcards